Kontoransatte: øvelser 2 minutter om dagen kan nedsætte smerter i nakken og skuldrene

Så lidt som 2 minutter om dagen med simple elastikøvelser giver en moderat effekt på smerter i nakke og skulder hos kontoransatte.

Skulder- og nakkebesvær blandt kontoransatte er et udbredt fænomen. Mange undersøgelser viser, at målrettet styrketræning mindsker smerter i nakke- og skuldermuskler hos personer, der udfører stillesiddende ensidigt gentaget arbejde.

Men problemet er, at man ikke har tid til at tage i motionscentret efter arbejde. Der skal børnene hentes, der skal laves mad, lille Peter skal til fodbold, der skal vaskes tøj og gøres rent osv. Vi har som regel rigtigt travlt i hverdagen, der gør det svært at finde tiden og overskuddet til at dyrke motion.

Det behøver bare ikke tage lang tid!

Så lidt som 2 minutter om dagen med en simpel elastikøvelse giver en moderat effekt på smerter i nakke og skulder!

Så få indført “pausegymnastik” på arbejdet. Det er godt givet ud på den lange bane. Og tænk selvfølgelig stadig de ergonomiske principper ind i resten af arbejdsdagen.

Du kan kontakte Ergonomikonsulenten, hvis du gerne vil vide mere om, hvordan du kan nedsætte smerter i nakken og skuldrene eller læse mere på arbejdsmijoviden.dk.

%d bloggers like this: