Kontor-Yoga

Bliv fri for ømme kontormuskler

Kontor-Yoga kan reducere sygefraværet, øge trivslen og produktiviteten

Vi skal kunne klare mange flere år på arbejdsmarkedet. Det er rigtigt vigtigt, at du tager vare på dig selv, og hjælper dine medarbejdere til at kunne tage vare på sig selv i arbejdstiden. Det mest effektive våben til at forebygge smerter og skader i vores muskler og led er ved, at du bevæger dig og laver øvelser. Omkring halvdelen vores vågne timer bruger vi på arbejdspladsen, så det er rigtigt vigtigt at give mulighed for bevægelse i arbejdstiden. 

?

Der er mange fordele ved at vælge Kontor-Yoga

Kontor-Yoga kan kort sagt være med til at reducere sygefraværet, øge trivslen og effektiviteten, samt forebygge stress og nedslidning, så dine medarbejdere får flere gode år på arbejdsmarkedet. 

Der er mange fordele ved at vælge Kontor-Yoga:

  • Det er hurtigt og fleksibelt. Det tager kun en halv time og kræver ingen omklædning, udstyr eller transport, da jeg kommer ud til din virksomhed. 
  • Det er en fælles oplevelse for dine medarbejdere. Alle kan deltage, uanset funktionsniveau, køn, alder, højde og drøjde. Øvelserne tilpasses dine medarbejderes udgangspunkt og op til 15 kan deltage ad gangen, alt efter jeres pladsforhold. 
  • Øvelserne er BÅDE forebyggende OG symptombehandlende. 

Kunne du tænke dig at få mere at vide om Kontor-Yoga, så book en afklarende samtale med mig.

Kontor-Yoga er korte effektive øvelser, du laver på din kontorplads 

Kontor-Yoga er målrettede øvelser for kontorkroppen. Det er en god kombination af fysioterapi, yoga og ergonomi, og er tilpasset, så det passer ind på din arbejdsplads. Det kræver altså ingen omklædning eller måtter på gulvet – alle øvelser foregår stående eller siddende. Konceptet er, at det skal være let og ligetil, så du får bevæget dig ofte. 

Jeg kommer ud til din virksomhed efter aftale, som regel en gang om ugen, og underviser dine medarbejdere i hold af op til 15 medarbejdere ad gangen, alt efter jeres pladsforhold. Undervisningen varer en halv time, og så er dine medarbejdere klar til at arbejde videre med fornyet energi og øget koncentration. I undervisningen kommer vi gennem øvelser for hele kroppen. Øvelser som dine medarbejdere kan tage med sig og efterfølgende udføre enkeltvis, når de har behov for det.  

Øvelserne fokuserer på at forebygge 

Som sagt kommer vi gennem hele kroppen i hver undervisning, og fokuserer på at: 

Løsne op og forebygge muskelspændingerne i nakken og skuldrene, der ofte er årsagen til spændingshovedpine.
Udspænde og forebygge musearm og tastaturfingre, så du undgår sygemeldinger og langtidsvirkningerne heraf.

Forebygge træthed og give et energiboost, så dine medarbejdere øger deres koncentration og produktivitet.

Afspænde og forebygge stress med nogle effektive åndedrætsøvelser og mindfulness.

Øvelser er det mest effektive våben mod ømme kontormuskler 

Forskning viser at den mest effektive enkeltstående metode til at forebygge smerter i muskler og led (også kaldet MSB), er, at lave øvelser – både med og uden belastning. 

Jeg kommer ud til din virksomhed og underviser hold på op til 15 deltagere ad gangen i en ½ time efter aftale. Dine medarbejdere får nogle effektive stræk for hele kroppen, men med hovedfokus kontor-musklerne – altså nakke, skuldre, arme og lænd. Derudover får I også nogle effektive afspændings- og åndedrætsøvelser, så I bliver afstresset og tanket op på energi- og koncentrationskontoen. 

Den nemmeste måde at finde ud af, om jeg er den rette til at undervise jer, er, at vi tager os en uforpligtende snak.

Er du i tvivl?

Hvis du er i tvivl om, jeg er den rigtige til at hjælpe dig og din virksomhed til at få mere bevægelse ind i arbejdsdagen, så book en afklarende samtale med mig, hvor vi sammen drøfter jeres udfordringer, og hvad jeg kan hjælpe jer med. 

Tøv ikke med at kontakte mig, hvis du har nogle afklarende spørgsmål